söndag, april 19, 2009

Härliga söndag

Söndagar tycker jag mycket om..en förlängning på lördagen, en extra slappdag eller en fixardag. Idag ska jag ha en fixar dag..insåg att det ser ut som ett kaos här hemma, jag har inte ens dammsugit sedan jag flyttade in, måste få lite ordning på torpet. Nu bor jag visserligen inte i ett torp, utan i Brandbergen där mångkulturen flödar.

Just det, det har jag glömt att skriva om, härom veckan när jag precis hade kommit hem från idre så ringde det på dörrklockan och där stod två kvinnor från Jehovas vittnen.. nej tänkte jag.. och jag som inte kan vara otrevlig.. och är det någonting man har lärt sej från andra så är det att säga nej tack och stänga dörren. Men det gjorde inte lilla Emma, efter någon minut av deras predikande sa jag snällt att jag jobbat hela helgen och att jag precis hade kommit hem. De ursäktade sej men ville gärna veta vad tecknen på min dörr stod för (?), och då satte Emma igång med sitt pladder.. ja, sådär som bara jag lyckas med.. efter en stund ordbajsande från min sida bad de både kvinnorna att få gå. De schasade in mej tillbaka in i lägenheten, och sa att jag skulle få vila vidare. Snopet stängde jag dörren och låste.. jag pratade iväg Jehovas och inte var jag otrevlig heller..kanske lite föööör trevlig istället.

Ja nu har jag varit vaken i en timma så här på söndagsmorgonen och jag har redan hunnit skriva cv, personligt brev och meritlista.. det känns som att den här dagen kan bli en bra och kreativ dag!

köpte ägg igår så nu blir det lyxfrulle!!

2 kommentarer:

camilla sa...

oojoj, här har det hänt grejer! :) lycka till med lägenhetspysslet idag!

Linda sa...

Hahahaa, underbart att lyckas få iväg Jehovas av trevlighet :)