fredag, september 26, 2008

Vilka minnen...

Idag har jag suttit vid datorn större delen av dagen.. jag har ordnat upp på min itunes sida.. massa spår som det bara stod nummer på. Tänk vad man förknippar viss musik med vissa personer eller händelser.

Spice Girls: Jag och syster var som tokiga i denna grupp. Vi köpte dom där Idolkorten varje helg. Sen repade vi in en hel Spice Girls reportuar tillsammans med våra kusiner Sarah, Sandra & Petra. Jag fick vara Viktoria.. hon var ju tråkigast att vara.. men jag fick väl nöja mej med det=) Syrran var Mel C, Sarah var Emma, Sandra fick vara Mel B och Petra, Geri. Vi skickade in video när vi sjöng och immiterade Spice girls till en tävling. Vi var med i en look a like tävling på Kapphal... Girl Power!
Kortet är väldigt suddigt men... Från vänster: Johanna, Sarah, Sandra, Petra och sen kommer jag.
Tomas Ledin: Det känns som om jag kan alla låtar även fast jag inte har något minne av att jag har lyssnat på dom, varken med mamma och pappa eller ensam. Men Det minne som är starkast är ju att min gudmor är ett stort fan av Tomas, min mamma har alltid retats med att hon har sovit i Tomas Ledins säng. Han var dock inte hemma när hon gjorde det men ändå! Ja min mamma är inget crazy fan om ni tror det, hon var kompis med Tomas syster!
I natt är jag din...
En del av mitt hjärta...
Never again...
Just nu...
Sommaren är kort..
Du kan lita på mej...
Genom ett regningt europa...
Jag kan dom allihop.. tomas han har gjort hittar han!

Lambada: Vem kommer inte ihåg Lambada? jag kommer ihåg att det var det enda som jag dansade till ett tag.. om jag inte minns fel så hade jag en LP med låten. Var det inte en spanjorska på LPns omslag?

Arvingarna: JAG HAR TRÄFFAT ARVINGARNA!!! Deras cd -skiva med Elloise var min första cd. Hela albumet! Detta har jag berättat för dom naturligtvis, sen om dom då insåg hur ung jag var i jämförelse, spelar faktiskt ingen roll! =) Jag har fortfarande inte deras autografer.. men de har min=)

Alla jul sånger: Julsånger för ju med sej en hel del fina minnen. Jag och johanna hade en period när vi två tvingade med oss de andra barnen som då oxå var med och firade jul att gå Lucia tåg.. ja på självaste julafton.. vi sjöng Lucia-och julsånger för gapande halsar... stackars mamma & pappa... vad de fick stå ut med en massa!
Sarah lucia, och ja jag skämms, det är jag som står längst upp i trappan i mörkt hår och glasögon!
Vi hade ju en del andra uppträdanden oxå.. det finns på videoband, vår snälla pappa ställde upp och filmade i flera timmar!

BSB: Back street Boys... hrm vem var min favorit, det har jag nog glömt, jag hade nog olika varje dag... men nog har deras låtar satt spår. Jag kommer ihåg att jag lyssnade på dom en del under högstadiet. Skivan Black&Blue spelades flitigt när jag satt och gjorde läxor o dyl.

Långsamt Farväl: Ja den låten kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.. man kanske kan säga att den låten la grunden till där jag är idag. Jag minns hur jag stod och övade och övade, jag fick liksom aldrig nog, jag övade för min första talangjakt Helges Talang jakt sedan rullade det bara på med Malungs talang jakt och Birka stjärnan!

Rod Stewart: Jag tänker alltid på mamma när jag hör Rod. Jag minns hur mysigt jag tyckte att det var hemma hos mamma på pukslagarvägen när man kom hem och hon hade Rod på högsta volym inne i vardagsrummet. Jag har själv köpt samma skiva nu så att jag kan spela den när jag känner hemlängtan eller bara vill ha det sådär mysigt.

Ja listan kan ju rabblas och bli hur lång som helst... men jag vill avsluta med kanske mitt livs största musik minne:
Smiling in love i 2008års melodifestival:
känslan var obeskrivlig när vi klev in på scenen, Nästa låt skriven av.... framförs av Caracola, här kommer Smiling in love.
Klickljuden från mitt inear system kommer jag aldrig glömma. Allt var över fortare än anat och plötsligt satt vi i greenroom och var helt överlyckliga över vårat framträdande... sen kom vi till andra chansen och fick vara med om allt en gång till!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

*ler*...Spice girls klarade ju du och din syster av galant själva också -- vi har sett flera "shower" med bara er två, där ni var alla fem kryddiga tjejer samtidigt, med alla moves och steg och sångfraser som satt bättre än originalet!

Jomenvisst är det så att det sitter så otroligt mycket minnen i musik! Det är fashinerande faktiskt!

Och ja...jag erkänner -- jag är ett rätt troget och hängivet fan av Tomas Ledin, har t.o.m. sjungit med honom tre gånger på stor scen -- vilken upplevelse!
Och alla de hits han gjort...mums...de allra flesta kan hans låtar, fastän när man frågar folk, så är det "ingen som gillar honom", "ingen som går på hans konserter", "ingen som har hans skivor" -- märkligt att han då säljer hur mycket skivor som helst och att alla hans konserter är slutsålda...

Jag har ett nytt föremål för min beundran numer -- Caracola!!! Snacka om girlpower! Simply the best!
*kram*
Gudmor