måndag, september 01, 2008

Idre i helgen!

I fredagskväll packades den nya resväskan som jag införskaffat. Den är rosa! den syns, den är köpt på Ica Maxi! Lite besviken att jag inte kollade närmare i den innan jag spontan köpte den under en storhandling! Eller spontan och spontan shoppa gjorde jag väl ändå inte, min tidigare rullväska hade börjat sina... eftersom vi reser väldigt mycket sliter man väldigt på dessa resväskor! Den nya rosa väskan har inget fack för underkläder det stör mej lite, MEN väskan går att göra större och det är ett plus som jag tidigare inte är van vid... är så sugen att köpa denna rosa väska i en större storlek oxå.. till längre resor=) Idag är det ju bara 10 dagar kvar tills vi åker till kreta och då skulle det ju sitta väldigt fint med en STOR rosa väska!
Anledningen till denna packning var att vi åkte till Idre i lördagsmorse. 7 timmars bilresa, inge vidare då vi hade vanlig personbil... suck vi har ju blivit sååå bortskämda i sommar med vår stora buss med tv, skinnfotöljer, mycket plats för benen, fotöljerna kunde dessutom fällas ner och bli sängar! Så denna resa blev lite som ett helvete för kroppen, men det är ju bara att vänja sej tillbaka till det "normala"=) nu blir det inga fler lyxresor på ett tag!

Väl framme i idre hade vi två stora stugor väntandes på oss, vi har ju bott i dom varje gång vi varit i idre.. detta blev nog det fjärde besöket! Det finns bastu och braskamin i stugorna. På kvällen efter att vi var klara på scenen tände vi en brasa och satt och mös i soffan. vi var tok sugna på mat och godis men vi hade ingenting med oss. ingen orkade gå ner till världshuset för att införskaffa något ät eller drickbart så det kurrade lite i magen när det var läggdags!

Igår kom vi hem på eftermiddagen, jag som redan började längta hem innan vi åkt till Idre, slängde mej i soffan bredvid min älskling när jag kom hem och bara mös resten av dagen!

Inga kommentarer: