söndag, november 02, 2008

Besök på "Färjan"

Nu har jag vart där!

Vi gjorde ett avbrott i allt uppackande ur kartonger och tog oss till Slussen för att åka med Viking Line "Cinderella" min sambos mamma har nyligen fyllt 60 år och det skulle firas!
KÖÖÖÖ vi möts av KÖ när vi kommer fram, låååång KÖ intill terminalen... ÅÅÅHH det var inte vad jag och mina medpassagerare önskade just då! Två barn, en i vagn, en hållandes i min hand, inte populärt bland de andra passagerarna. En "dam" bredvid mej uttryckte sej att "stackars barn, inte kan man ha barn med sej på den här resan". Jag höll på att klappa till kärringen! (mitt humör blir inte det bästa när jag trängs bland högljudda berusade människor) Nog var det kanske inte det ultimata att ha barn med sej på denna resa då det förekommer en hel del som man inte vill att barn ska se och höra MEN vi hade det väldigt trevligt ändå och barnen vi hade med oss tyckte det var- och hade det väldigt trevligt... dans på dansgolvet, lek och stoj i lekrummet och clownshow. Och Ingabritt firades med trerätters middag som förövrigt var det godaste jag ätit på väldigt länge. Ryktena gick att Håkan, ni vet bartendern, var i baren.. tjejerna svärmade runt honom och jag fick aldrig se en glimt av denna berömda bartender... inget jag sörjer så stort! Men nog såg jag hon vakten... hon som tar sitt jobb på väldigt stort allvar ni vet.. hon som nog ville bli polis men klarade inte testen. Hon var väldigt trevlig och hejjade så gott på mej och barnen när vi skulle gå till hytten för att sova!

Nu är vi tillbaka hemma i Norrviken i vårat nya "hus"... kommer nog att somna gott ikväll, sängarna på båten var inte de bästa

1 kommentar:

lewin sa...

Hahah så jäkla typiskt äldre! Så länge ni hade trevligt så är det ju toppen!:P
Hm jag såg det där programmet nu hos pappa.... Han e ju inget att se :)
Lycka till med allt fixeri!
pöss