fredag, november 07, 2008

Vänner är det bästa man har

Vilka dagar jag har haft i Gävle.. I onsdags tog jag då tåget från Stockholm till Gävle, mötte upp min kära "barndomskamrat(kan man kalla det så.. vi hängde rätt mycket i 6an och 7an)" AnnaSara som snart ska få en liten bebis. Jag köpte med mej hårfärg hem till pappa där jag skulle sova för natten... Annasara övertalade och gick i god för avfärgningsmedel (jag har ju svart hår) då jag skulle prova en ny hårfärg (har tröttnat på svart). Hon avrådde mej att ha detta avfärgningmedel i/närmast hårbotten, så gjorde även bruksanvisningen...




.. vad tror ni att smarta Emma gör, jo jag har naturligtvis smetat på detta avfärgningmedel mitt på huvudet i hårbotten, Resultatet??? Se nedan

Men resultatet blev MYCKET bättre när jag la i färgen, såå jag ser inte ut som ovan nu! Nu är jag rödlätt (förlåt mej Liza, jag har härmat dej.. är dock inte liiiika rödhårig)

Igår träffade jag Marléne, Marléne och jag umgicks typ.. ja, JÄÄÄTTE mycket under gymnasiet men även i nian och åttan om jag inte minns fel.. vi var som ihopklistrade kan man säga.. efter gymnasiet flyttade jag och vår kontakt blev inte så bra... vi gled isär lite kanske(?) Men igår kände jag verkligen hur mycket jag har saknat vår vänskap, Det liksom skar i hjärtat när jag åkte hem idag.. Vi har nog.. tror jag.. bestämt att vi ska höras mer ofta nu! och det ser jag mycket fram emot!

Kvällen igår blev ju lite omplanerad, skulle träffat Camilla och gå på konsert.. men jag var inte riktigt förberedd på inträdes summan till denna lilla konsert så jag fick ställa in min medverkan. Istället bjöd då syster ut mej att följa med henne och min kusin Petra till Gävles "hetaste" ställe just nu "Slick"..tack för en trevlig kväll brudar! Jag och johanna slank innanför dörren strax efter kl 02 i natt, här i badrummet för att ta bort kvällens make up

Idag hann jag med en trevlig frukost/lunch med min kusin Sarah innan mitt tåg skulle ta mej hemmåt till stockholm igen! Vi hann prata mycket om hennes bröllop (Hon gifter ju sej med världens gulligaste kille nästa år) och mycket annat förstås..=)

Väl hemma i Stockholm mötte jag upp min sambo för att ta oss till Ikea.. vi var där i 3 och en halv timma och införskaffade mycket bra saker till den nya lägenheten, bilen blev snabbt fullproppad, vi köpte tillochmed ved, vi har ikväll invigt vår braskamin och ätit en härlig Tacos buffé


God natt

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, tur att det blev bra då. Men hängde vi inte i 8:an och 9:an också? Eller...

Anonym sa...

Rött är hett ;)
kram!

Liza sa...

helt rätt med rött hår. Ingen fara med härmningen, jag blir bara smickrad =)

Emma sa...

haha jo Anna sara vi hängde nog då oxå.. jo vi gick ju för fasen i samma klass!! Mitt minne är inte det bästa, bra att du kommer ihåg!