tisdag, november 11, 2008

Muslimer vs AIK hulliganer

Idag på jobbet så kom jag in på mitt heta ämne just nu: AIK hulliganer.. brukar inte ha så stora åsikter annars om grupper i samhället, men just dessa jävla hulliganer gör mej jävligt upprörd. Jag stod och babblade på om min ilska mot dom på jobbet, min arbetskamrat Samir lyssnade snällt och till slut var jag tvungen att be lite om ursäkt om det var så att han tyckte att det var jobbigt att lyssna.. han såg liksom lite rädd ut när jag eldade till sådär... men han sa lungt och sansat att han förstår mej för om man brinner för något ämne så kan man bli väldigt.. ja.. som jag var. Han kände samma sak inför något han brinner för nämligen ta bort fördommar mot muslimer, och jag skämdes... jag skämdes mycket och höll tyst efter det.. här står jag och är arg på hulliganer medans han har ett mycket viktigare ämne som han kämpar för.. kändes konstigt att jämföra liksom.. Muslimer vs Hulliganer
kanske ska hitta något mer kulturellt ämne att debatera...
MEN FORTFARANDE FÖRSTÅR JAG MEJ INTE PÅ HULLIGANERNA!

Inga kommentarer: