söndag, december 27, 2009

Vi hann med båten!

kl 18.00 avgår Birka Paradise från Slussen..

kl 18.00 står jag ensam kvar på terminalen, alla har gått ombord! Kaptenen ber mej ringa Emilie för att se hur långt hon hunnit! Jag får tag på Emilie som berättar att hon precis går av tåget! Kaptenen säger att de väntar tills hon kommer!
Det var de längsta minuterna jag upplevt på länge, kl 18.14 kommer Emilie med taxi, det är två vakter som är kvar för att lotsa oss in på båten och springer med oss i trappor och gångar.. kl 18.16 drog dom in landgången, VI KOM MED BÅTEN!!! Tack Birka Paradise för att ni väntade!
Och SJ, 2 timmar sent tåg.. INGA KOMMENTARER!

Varken jag eller Emilie åker egentligen dessa båtar om vi inte själv jobbar på dom, men eftersom "Duo jag" som vi spelade med under Julgalan i Västerås så snällt bjöd med oss, så är det klart att man åker med!=)

Bilder från kvällen:

Det blev en lång och rolig natt.. somnade inte förrän kl 9 imorse! Så nu ska jag faktiskt dra täcket över mig och somna gott!

Puss & kram

2 kommentarer:

camilla sa...

den där resan vill jag veta mer om! hör av dig imorgon när du vaknat :) sussa sött!

Britt-Marie sa...

Vilken grej -- inte alla som kan stoppa en sån stor farkost, inte alla som kan charma kaptenen på det sättet!
Fantastisk story!
Hoppas nu hade det riktigt kul!

Ha nu ett gott nytt år vännen!
*kram*