lördag, december 20, 2008

4 dagar kvar till Julafton

Tiden går så fort, den här veckan har bara svischat förbi.. och jag har haft fullt upp, kan vara anledningen till att veckan har svischat!

Måndagen började med en härlig jullunch på baldakinens årilga julfestlunch. Hela västerås gänget var där och vi fick gästerna (som bestod av några av sveriges högst uppstatta män och kvinnor) att svänga, sjunga och klappa med. Jag fick världens kick och skuttade runt som en annan durasell kanin. Det kändes faktiskt väldigt bra och framförallt roligt, jag har känt att jag har backat och inte alls känt mej hemma på scenen det senaste halvåret... vilket har varit väldigt jobbigt och frustrerande. Men nu är Emma tillbaka, skönt=)

Kvällen fortsatte i julenstecken. 2 Entertains julfest på Engelen här i Stockholm. Träffade några av syrran arbetskamrater från fritidsresor. Mycket Wallmans folk var på plats, vi kände inte så många så vi hamnade tillslut tillsammans med våra trogna artistvänner Annika och Jens från Rednex, vår bokare Pelle förstås och ny för oss denna kväll oxå Pelles chef Lasse (?) (om jag inte minns helt tokigt på namnet) Det bjöds på väldigt gott julbord och julmust förstås.

I tisdags var det dags att gå in i studion vid Hornstull, i 3 timmar dubbade jag min roll Sam i Monsters Busters Club. Sjuk kul men man måste vara 110% fokuserad hela tiden. Min roll pratar så otroligt fort och jag sluddrade flera gånger om på vissa ord, haha men det blir bra när man väl sätter det. Vi blandar även enelska ord med i dessa svenska meningar och det gör inte saken lättare, man läser lätt på svengelska=)

På kvällen åkte jag in och jobbade i två timmar, en på jobbet hade blivit sjuk så jag hoppade in.

Onsdag morgon.. den värsta morgonen denna veckan. Jag ställer aldrig klockan på mornarna när vi har Tomas barn, jag litar blindt på att han gör detta, så även denna morgon. Kl 08.20 kommer Tomas dotter in och frågar om vi inte ska gå upp snart. Jag flyger upp, skit förbannad, suckar, stönar, svär och har mej (för mej själv) biter ihop. Får för mej av någon konstig anledning att jag ska hinna sätta i mina linser.. detta funkar givetvis INTE. Tillslut sitter jag på pendeltåget som jag förövrigt sprang som en tok till för att hinna med, jag sitter med en lins i ögat och den andra ligger i sin behållare i väskan. Jag skulle ha åkt 08.04 tåget egentligen. ingen frukost, ingen lunchlåda till arbetet senare på dagen, det ända jag hade med var frukt och en julmust som min snälla och underbara sambo slängde ner i min väska innan jag hann utanför dörren. 10 minuter sen till dubbningen, hann köpa en drickyougurt på vägen tack och lov och jag fick sätta i min andra lins innan vi körde igång med 110% koncentration. Jag fick intala mej själv att fokusera på jobbet, magen kurrade, efter 3 timmar i studion var det dags att hasta till jobbet. tog mej förbi MAX som måste vara världens bästa hamburgekedja med deras expressbeställning. Kom till jobbet svättig, blek som en tok, helt slut... jobba 6 och en halv timme, droppen var när jag kom på mej själv springa till tåget när jag skulle hem igen efter en lång arbetsdag. jag trodde att mina ben skulle vika sej. VILKEN DAG, jag somnade ganska gott denna kväll kan jag säga!

Torsdag spenderade vi åt julklappsshopping och inslagning, julmusik och annat julmys. stod och slog in julklappar från kl 14 till sent på kvällen.. jag är inte klar än.. tycker om och lägga ner lite extra jobb på julklapparna så jag får väl skylla mej själv.

Igår dubbade jag på morgonen, hann hem för att äta en bit lunch och vila lite innan det var dax att ta sej in till stan igen. Jag och Emilie träffades för att hitta en fin present till Frida. Vi tog sen tåget till årets sista julgala i Västerås. Efter föreställningen firade vi med några glas vin och umgicks för sista gången hela gänget...

Idag ligger jag död hemma i soffan.. tänker inte röra en fena!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Emma! Du kör stenhårt! Beundrar ditt tempo!
Jag hoppas att dina följande juldagar får vara tid för eftertanke, för vila och för gemenskap med släkt och go´a vänner...och att ni får sköna dagar på er julturné!
*största värmande kramen*
Britt-Marie

Anonym sa...

Uscha vad du står i :)
Men bra jobbat!
Saknarej så mkt bara så du vet!!!