tisdag, december 23, 2008

Dagen före dopparedagen

Idag är dagen före dopparedagen och solen skiner OCH SNÖÖÖÖ, vi har inte haft snö i stockholm på flera veckor känns det som. Vi kom hem till mamma i gävle redan sent igår kväll. Imorse tog vi sovmorgon, med en god frukost och en lång varm dusch, nu är det ledigt och vi ska bara slappa i veckan.
Vid lunch tid tog vi en promenad in till stan och tog lite fina vinterbilder på vägen.


Efter en 30 minuter inne i stan var vi trötta på den sista julstressen som låg som ett täcke över gävles shoppingstråk, vi satte oss på ett cafe och åt en varsin sallad, Camilla kom förbi och jag fick världens finaste nattlinne i julklapp, fick väldigt dåligt sammvete då jag inte hade någon julklapp till henne, men julen är ju inte slut än=) Klockan slog 16.00 och Marléne och hennes Pierre gled in på cafeet, jag hade köpt upp cafeets alla lussekatter så vi satt och mumsade i oss dom och pratade gamla goda minnen.

Väl hemma kom min kära mormor på besök och vi firade julafton hemma hos mor och Göran, med glögg, fina paket och en riktigt god Italiensk buffé och självklart sitter vi just nu och spelar Bingolotto med Lotta.. hoppas på storvinst=)


Snart slår klockan tolv och då räknar jag med att jag säger god jul till min sambo och somnar varmt i hans famn
God Jul

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Oj va skoj att se mormor Kerstin! Hon är sig lik!
Hälsa henne så gott från oss!
Och ha nu en god jul på er turné!
*kraaaaam*