fredag, december 26, 2008

julafton, juldagen, annandagen

Julafton hemma hos min pappa, julstämningen var på topp, pappa hade klätt granen och den var inte vacker... pappa kan inte klä granar, helt inkompetent när det gäller granpynt, glömde föreviga detta granögonblick! Men förövrigt hemma hos min far är det jul, en massa jul, det kan man inte säga hemma hos mamma, mamma och göran är anti julen, de spelade hårdrock (eller va det nu var) på julaftonsmorgon, då blev det för mycket för mej, det är jul en gång om året och jag tvingade fram en julskiva sen blev jag nöjd. kl 11.30 kom vi alltså hem till pappa på julafton, några julklappar slogs in i sista minuten sen begav vi oss mot hofors för att hälsa på farmor & frafar.

Min faster och hennes familj har kommit hem från USA och var på besök hos farmor och farfar

Det bjöds på fika och vi pratade en stund innan vi åkte vidare hem till min andra faster Mimmi och hennes familj, vi kom lagom till Kalle och sjönk ner i soffan bredvid alla kusiner.
Förövrigt så är detta min kusin Niklas, han är rå singel och letar efter en tjej som tycker om att dammsuga;)

Min pappa är ju oxå singel, han letar nog inte efter sällskap, men är öppen för förslag=)
Tomten kom givetvis och delade ut julklappar till alla
Senare under kvällen var vi tillbaka hemma i pappas soffa i Gävle, där fortsatte vi julklappsutdelningen. Min julklapp till Tomas blev succé, en weekend resa till Paris och en resväska.
Mer som vi fick i julklapp:
*en stock snus (tomas fick av min far, själv stöttar jag inte hans snusande)
*Glas
*Tallrikar
*Ugnsform
*Parfym
*smycken (jag fick från tomas)
och massa annat smått och gott.
Juldagen firades uppe i Söderhamn eller som Lasse säger Julklappsafton, alla var på plats och massor av julklappar delades ut till både barn och vuxna.
Det blev en sen kväll, vi satt och åt i flera timmar och julklappsutdelningen var inte klar förrän efter midnatt.
Idag på annandagen har vi spenderat i backen här bredvid, det var flera år sedan jag åkte stjärtlapp, snacka om att man blev barn på nytt i några minuter
Nu ska det bastubadas här, bästa att jag slutar att blogga..
Håll i hatten!

Inga kommentarer: