söndag, december 21, 2008

Ernst och julklappsinslagning

Igår fick jag ett infall att slå in de sista paketen till julafton. Som pricken över i: et fick jag extra julstämning med Ernst julpyntar program som tv4 sände kl 20.00. Oj vad jag har tyckt mycket saker om Ernst. När han började i första säsongens Sommartorpet på SVT älskade jag honom, tyckte att han var fantastisk, sen tycker jag att han har tappat, det har blivit för mycket av det goda och jag började tycka att han var mer töntig än respektabel. Tills i somras när han vann tillbaka mej i hans trädgårdsprogram, nu tycker jag att han är tillbaka och har börjat sudda bort töntfarbror stämpeln! Sen så är han ju så lik min far så det kanske är därför jag gillar honom lite extra...
Så kvällen gick i julens anda, tomas var i göteborg och faktum är att jag alltid, hur töntigt det än låter, är rädd när jag ska sova själv, speciellt här hemma, inte på hotell, men alltid hemma, MEN inte i natt, jag sov som en prinssessa, saknade dock hans sällskap men jag var inte rädd=)

Nu ska jag snart gå ner till ica för att handla mat till ikväll, vi ska äta tacos, som har blivit fööör vanligt här hemma, vi äter det en gång i veckan numera!.. kanske ska överraska med något annat istället, vi får se!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Jamen när du säger det -- viss likhet finns ju mellan Tommy och Ernst...*ler*...klockrent!

Tacos ja, det är ju en husmanskosträtt här hos Frisells också, har varit en lite mindre intensiv period ett tag, men nog är det en gång i veckan ändå, det blir tacos till middag ikväll här på ön också! Undrar om man kan göra jultacos kanske...på julbordet?

Oj, va fina paket! Du skulle öppna paketinslagarverkstad så här i jultider!

*kraaaaaaaaaaaaaam*