lördag, januari 10, 2009

En sommar med familjen & en sommar med Caracola

Här kommer årskrönikan del 3...
Jag har ju redan ioförsej skrivit om min sommar redan i tidigare inlägg men ska göra en snabb sammanfattning och uppdelning.. man kan säga att jag har haft en sommar med Caracola och en sommar med familj och vänner!
Vi börjar med min sommar tillsammans med min underbara sambo, familj och vänner:
Kålmården och Tomas födelsedag den 9/6: Dagen börjar på akuten, då Tomas son har tok hög feber och blöder näsblod.. efter ett tag kom vi iväg och snart var vi på Kålmården, det var min första gång och oj va mycket djur vi såg.. vi åkte i Saffari parken oxå, det var häftigt, vi lyckades se alla djuren tror jag!
Vi stod och tittade på djuren i "savannen" och helt plötsligt började två Zebror att leka, de sprang runt och kom jätte nära så vi fick en jätte fin närbild!Bamses värld fick ett besök... där åt vi Mormors pannkakor med grädde och sylt, fantastiskt gott!
haha här ligger nog alla män i lä...hahaha Tomas tyckte jag var knäpp som tog bilden men jag kunde bara inte låta bli hahaha

Min halvbror Henrik och min kusin Sophie tog studenten den 13/6... och PETRA oxå, min andra kusin, var aldrig där men grattis till studenten så här i efterskott!

Danmark 15-19/6:
Varje år försöker vi, jag och Tomas att ta oss iväg på en liten samlakrafter semester, eftersom vi båda jobbar väldigt mycket, 2008 hann vi ioförsig iväg på två sånna semestrar men det kommer jag till senare.
Danmark iallafall... Hotellen i Danmark är samlade på samma ställe som alla strippklubbar och sexshoppar finns.. allt ligger i samma område och till min förvåning så var prostitution väldigt öppet och helt okej i Köpenhamn..Varje morgon åt vi frukost med en utsikt som "Bunnybar".. och varje kväll efter vi hade varit ute och ätit stod dom där och raggade kunder.. och JA de såg ut som på film, korta hotpants, FÖR litet linne, håret rufsigt och hårt sminkade! Vågade inte ta fram kameran annars hade jag haft bevis... "Hej kan jag få ta en bild på dej.. det är inte så vanligt att man ser sånt här i Sverige så öppet, tack!!
Vi var på Tivoli oxå förresten, åkte lite karuseller och åt jätte gott!
Av någon konstig anledning kom vi på att vi skulle besöka en massa museum under vår Köpenhamnsvistelse.. men det var trevligt, förutom den guidade båtturen, den var kass och rekomenderas INTE!

Midsommar firades i Söderhamn:
Åh vad jag bara älskar att vara uppe i Söderhamn, det är min sambos och hans familjs lantställe, som ligger precis vid vattnet, Södehamnsskärgård, jag blir så lugn av att vara där, inga krav inga måsten, helt underbart!
I år firade vi tillsammans med Tomas syster med familj och två familjer till, det var jätte trevligt, för att få dansa runt midsommarkransen var vi tvungna att ta båten ut till Skärså, ett jätte fint ställe mitt ute i skärdården (förlåt Lasse nu kan jag ha fel..det kanske inte ligger mitt ute i skärgården..men mitt lokalsinne är inte det bästa där uppe i krokarna)självklart måste man ha jorgubbar på midsommar!som vanligt..mycket mygg på kvällen, det hör nästan till!
Furuvik:
Vi besökte min hemstad Gävle, sov hos mamma och Göran och dagen efter åkte vi till Furuvik med min kära far..
Dagens höjdpunkt var att se på när Tomas son träffade sin största idol "Nicke Nyfiken och mannen med den gula hatten" Det finns en film på detta ögonblick som är helt underbart!

Kreta 11-18/9:
Åh min kära syster! Vi bestämde oss för att åka ner och hälsa på min syster på Kreta där hon höll till i somras, för er som missat min hyllning till denna sprudlande scenvarelse var så goda att leta upp det under 2008 års bloggar här på min sida.
OM jag blev överraskad, min syster har ju alltid trott att hon inte kan..men hon kan det vill jag säga. Jag och Tomas var helchockade och hon fortsätter givetvis på Gran Canaria nu i vinter och jag hoppas att hon väljer att göra en till sommarsäsong.. Men du ska veta att jag saknar dej här hemma en massa! pöss
På bästa resturangen i Gerani.. det fanns inte så många att välja mellan men Bossanova hade god mat!
I poolen på vårat hotell, vi fick inte besök av syrran så ofta.. hon sov fram till kl två på dagarna..=)
På besök inne i Chania och ja det var kallt denna dag, det tok regnade på förmiddagen!
I sommar hände oxå:
*Dubbade jag Iridessa i Tingeling
*Drog ut en av mina visdomständer.. fy farao vad ont jag hade!
*Hade ont typ överallt, var det inte tanden så var det nackspärr..
*Tog bort ett födelsemärke.. jag är tokrädd för sprutor så det var ingen rolig historia, jag grät!

Ja så var det min sommar med Caracola.. jag vet att det kanske är lite uttjatat, men jag vet att det är några av Carcaolas fans som läser min blogg så detta blir för er, ni andra får välja om ni vill sluta här, men jag lovar rolig läsning!
Som jag sagt tidigare så är Caracola mitt liv, vi jobbar så ofta att jag inte har så mycket tid över till annat ibland, och jag har haft tur, vi har fått varit med om så mycket roligt så jag skulle kunna ägna hur mycket tid som helst och berätta vad vi gör. Samtidigt som det är hur roligt som helst så tar det självklart på krafterna, vi har slitit i 4 år non stop och till slut kommer man till en punkt när man behöver vara ledig..mycket ledig! Caracola är inte ett vanligt 9-5 jobb utan vi jobbar ibland dygnen runt, reser på obekväma tider, äter bara skräpmat, sover på hotell som ibland inte är de bästa=) står på scenen i 30 minuter, signerar i 2 timmar ibland sen åker vi vidare ibland flera timmar till nästa ställe. Men det är så värt det, i sommar har vi haft väldigt roliga spelningar och publiken har varit större, i Sölvesborg var det bara vi som skulle spela och 5000 personer hade kommit bara för att se oss, det var häftigt kan jag säga.

Under signeringen kom tre söta tjejer fram som hade klätt sej som oss, vi var deras största idoler!
Tyvärr hade jag precis fått tandvärk denna dag och pga detta åt jag smärtstillande, så jag kunde varken sjunga eller vara bra på scenen denna dag.. det suger faktiskt!
I Härnösand, vi var "förband" till Nordman, sjukt mycket folk hade kommit..vi kan väl säga att hälften var där för oss och den andra hälften var där för Nordman=)
I Gävle under en utav sommarkvällarna, vi hade varit lediga i några dagar innan och av någon konstig anledning blir man alltid lite ringrostig på första framtfrädandet efter en ledighet.. mycket nerver spelade självklart oxå in..tänk att jag blir alltid så nervös på hemmaplan.. jag får sån prestationsångest.. Det gick vägen och vi satt över en timme och signerade!
I sommar fick vi sjunga "Bra vibrationer" med Kicki Danielsson både på Åland och i Bjursås, det var jätte kul, hon är snäll Kicki , "En kväll i juni" med Lasse Berghagen när vi var i Borås, Lasse är väldigt lång, han ville väldigt gärna ta en bild med oss, Lasse är väldigt populär bland alla åldrar, vi frågade honom om han någonsin kunde gå ut på gatan utan att bli igenkänd, han berättade att han ibland tillochmed blir otrevlig bara för att han aldrig får vara ifred, samtidigt som han tycker att det är jätte roligt och tycker att det är trevligt när folk är så glada och possitiva, vi lyssnade med stora öron på vad han berättade, väl framme vid hotellet bodde Frida och Emilie på samma våning som Lasse och han bjöd in dom till sitt rum för att visa hans Teddy Björnen Fredriksson som han alltid har med sej, Vi hade ju berättat om björnen vi fick innan festivalen. Dagen efter fick vi en stor kram innan vi åkte vidare till nästa ställe!
Vi var på Gröna Lund och sjöng för prinsessan Madeleine under Childhood dagen, på Viktoriadagen stod vi för underhållningen under kvällen i VIP tältet och sjöng då för alla stependiater, det var riktigt kul faktiskt. Det var sommartema, 60-70 & 80 talstema och givetvis ett Schlagertema. Det är nog bland de roligaste vi gjort i sommar!
Ja sommaren har varit lång och vi hoppas på en lika rolig sommar detta år, inte blir ni av med oss iallafall=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste fråga nu, vart har du köpt de svarta sandalerna nånstans?! som du har på dig på bilden tillsammans med Tomas när ni står vid 'hamnen' i Chania!!! De är ju assnygga :D Skulle gärna vilja få tag på ett par...

Och de var sjuktkul att läsa din årskrönika :D
Ha de bäst! Kram / Carro i TeamC.

Anonym sa...

Tjena! Klart vi ska passa på att ses när du kommer. Ring när det passar, antingen om du kommer hem till oss så får jag bjuda lunch eller om du vill ses på stan. Det är lika trevligt vilket! Sköt om dig så ses vi! Stor KRAM