måndag, januari 19, 2009

Mitt underbara Gävle

Jag saknar min hemstad så otroligt mycket ibland, i torsdags åkte jag hem för att få mysa tillsammans med min pappa, mamma, Göran, halvbror Henrik, AnnaSara & hennes son Josef, Marléne och sist men inte minst oxå Camilla. 4 roliga dagar med gamla vänner som jag behöver ibland.
På torsdagen när jag klev av tåget snöade det rejält och oj va tungt det är att dra en rullväska i snö.. tog mej bort till mammas jobb för att luncha med henne och min moster Kicki.
Senare på eftermiddagen gick jag och mamma på ett step up pass på korpen, jag höll på att dö efter 20 minuter, är såå otränad, men efter lite återhämtning var jag på brädan igen och oj va jag höll igång, värsta hurtbullen..har träningsvärk ännu.
Fredag träffade jag Annasara och lilla Josef, hon bjöd på lunch, väldigt god sallad som jag måste minnas för den måste jag göra själv någon dag, bra med lite nya mattips då man lätt själv blir insnöad på samma rätter.
Josef är så söt, och jag fick hålla i lillkillen, då blir man ju lite sugen på att ta med honom hem..eller skaffa en egen=)
Innan mörkret tog över staden tog vi en promenad in till stan, väldigt skönt med promenad men otroligt kallt!
Lördagen var jag och Marléne på Brynäsmatchen tillsammans med min far och hans gäng. Vi blev bjudna på 3 rätters och fick se Brynäs vinna mot Färjestad med 3-1, vi två hade mycket att prata om så vi missade hela andra perioden..
Efter matchen åkte vi hem till Camilla, och senare under kvällen blev det utgång på heartbreak! Vi fick inte med oss Marléne men bestämde att ett resturangbesök nästa gång skulle vara på sin plats!
Söndag eftermiddag rullade mitt tåg hem till Stockholm igen!
Saknar er redan!

Inga kommentarer: