söndag, januari 04, 2009

Årskrönikan del 2

Här kommer fortsättingen på 2008 års årskrönika, jag har mycket kvar att berätta, det har hänt så mycket minnes värt år 2008. så håll i hatten!

Forts. Mars:
Tack vare vår andra chansen placering hade vi nu hela våren och sommaren inbokade med massor av Caracola framträdanden.


15/3 ägde den stora efterfesten rum i Globen annexet. Fullproppat med folk som ville fira sin seger, att festivalen var slut eller fira Charlotte som nu skulle representera Sverige i Eurovision Song Contest.

Frida hade med sej sin kamera på festen, haha åh vi var som barn på nytt, jag tror att vi har bilder på ALLA kändisar som var där, Vi och Ola Salo, Vi och Sarah dawn Finer, Vi och Måns Zellmerlöf, vi och Linda Bengtzing, Vi & Karina Berg, Vi och.. ja.. alla var nog jäkligt trötta på oss efter ett tag=)

Vi letade på Kristian Luuk i vimlet, han är väldigt snäll Kristian, och hans nu mera fru Karina Berg är oxå väääldigt trevlig, dom är väldigt gulliga ihop!Tony Erwing och Lars Wallin fick vi ju inte missa att ta kort med. Måste bara få skvallra liiite... Vi tog även kort med Krister Lindarw, Frida berättade hur mycket hon beundrar hans kreaktioner, och skojjade lite om att nästa gång vi är med i melodifestivalen så skulle det vara roligt med ett sammarbete, då snäste han tillbaka att det hade vi minnsann inte råd med! Nehe sa Frida och gick.
Senare möter vi just Lars Wallin och jag bugar och säger att han är fantastisk och att det är en ära att få träffa honom, vet ni vad Lars gör? jo Lars tackar väldigt ödmjukt, ler varmt och vill gärna vara med på kort tillsammans med oss och hans vän Tony. Sånt gillar vi! RESPEKT åt Lars Wallin!!!!
Resten av månaden ägnades åt en massa promotion, vi beökte allt från Umeå i norr och Malmö i söder under en och samma helg med stopp på tre andra ställen på vägen...
April:

9-13/4 var vi i Idre och skulle sjunga, jag, Tomas och hans dotter åkte upp några dagar tidigare än de andra för att åka lite skidor (jag kan fortfarande inte åka)

Första året vi var i Idre fick jag lära mej hur man åker sittlift, innan hade jag bara lärt mej knapplift under mina besök uppe i Östersund.. tror att jag tillochmed provade ankarliften nån gång oxå men nu i Idre skulle jag alltså för första gången åka sittlift... jag fastnar med benen på varsin sida om spärren man ska ta sej igenom för att komma till sittliften, Tomas och Liza som nu ska åka med mej har ju givetvis kommit igenom spärrarna och i tron om att jag är med sätter sej Tomas, men jag skriker vänta, så Liza hoppar/ramlar rakt in i stolpen för att missa liften, Tomas lyckas hoppa av och nu öppnas min spärr igen och jag åker fint igenom, medan jag sätter mej, slänger liftvärden upp Liza som legat vid stolpen och sprattlat tillbaka på liften och Tomas hinner hoppa på i farten, Alla var nervösa att åka sittlift med mej efter det!

I år kunde jag sittliften, har åkt ganska mycket sittlift efter det... Så då självklart i år skulle jag ta knappliften upp för omväxling skull, det är bara det att den här knappliften jag skulle åka gick i mycket högre tempo än vad jag är van vid, jag stod alldeles för långt upp i backen för att lyckas fånga denna lift som kom snabbt emot mej bakifrån, när jag ställt mej där jag trodde att man skulle stå vänder jag mej om för att fånga knappliften, precis när jag vänder mej om ser jag en stot järnklump komma mot mej i huvudhöjd och det går alldeles för snabbt för att jag ska hinna vejja undan, lagom tillbucklad i pannan åker jag hem till stugan igen med gråten i ögonen, på lördagkvällen försöker jag sminka över min blåa bula som stod rakt ut, det kändes som om jag fått en lättare hjärnskakning, men jag tog mej igenom en 45 minuters show och signering på det!
Vad lärde jag mej under denna Idre vistelse? jo, åk aldrig mer knapplift och använd hjälm för sjutton gubbar!


Maj:

All Promotion fortsatte under april och maj.
17/5 besökte vi Bingolotto på tv 4 i Göteborg. Frida fyllde år dagen innan så givetvis var det fest, när vi senare på kvällen skulle gå vidare från Frida ramlade hon i sina klackar påvägen till tunnelbanan och fick skrapsår på båda knäna, om vi var många tjejer som pysslade om henne på tunnelbanan, alla var oroliga om hurvida det skulle synas på tv dagen efter eller inte... När vi kommer fram till utestället går det en trappa ner där dansgolvet är, Frida snubblar igen och jag lyckas fånga henne, men hon stukar foten rejält OBS!! Vi var nyktra, vi hade bara druckit ett glas vin var, Frida hade helt fel skor på sej. Dagen efter, när vi möter varandra på tåget som ska ta oss till Göteborg kommer Frida med kryckor, under natten har det blivit värre och hon är nu rädd att foten är bruten. Under hela kamera repet på bingolotto sitter frida på en stol i mitten av scenen med sina kryckor i handen.. Frida får en akut tid att röntka foten och är tillbaka till studion 40 minuter innan vi ska in på scenen, hon lindar foten hårt som tusan och går upp på scenen med ett leende på läpparna i 3 minuter. Under repetitionen bestäms det att jag ska komma uppifrån trappan och gå ner lite fint under min värs. Det bestäms oxå att jag ska stå bakom fransarna som hänger i öppningen. Musiken drar igång och jag börjar gå ner för trappen men märker att jag inte kommer så långt för min ring har fastnat i fransarna. Vilken panik jag fick, jag slet i hopp om att jag inte skulle få med mej hela fransridån, det gick, men nu hade jag två långa rep hängandes i ringen, jag tänkte det här är inte sant, jag höll på och börja tokskratta, innan refrängen lyckas jag slita av och kasta iväg ringen med snörena på. Det var alltså inte meningen att detta tv framträdande skulle gå bra för Caracola.


31/6 hade vi premiär på vår sommarturné uppe i Strömsund och dagen efter var vi och sjöng på Marité i Östersund, givetvis hann jag och Tomas hälsa på min gudmor och gudfar Petter & Brittis och min "lillebror" Adam, Vi bjöds som alltid på god mat och på natten under krogspelningen tog Petter en massa fina bilder.
Bilden & dess rättigheter hör till Mediafixar´n i östersund.
Jag tror att jag stannar här för idag.. imorgon kommer del tre då kommer jag berätta om sommaren, jag och tomas har varit på bla landet, kålmården, gävle, furuvik, danmark , kreta och många fler ställen som är värda att minnas...

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Trots alla missöden med stukade fötter och fastnade fransar så är ni proffs Caracola! Det märks sällan att ni har stök runt om er!
Suveränt!

Ja skidor och Emma är inte alltid den enklaste kombinationen, men jag tycker du kämpar på bra och med träning så kommer även sittliftar och ankarliftar att kännas tokbra!
Äventyren häruppe i Jämtland på sportloven är många, alltifrån helsläckt slalombacke (säkringen gick) med dig och din lillasyster med korta "blades" på fötterna mitt i backen i kolmörkret eller när ni försvann i skidspåren och åkte flera kilometer utan att varken ni eller jag visste var ni var...

Och hit till oss är ni alltid välkomna, det vet du!
*största kramen*