tisdag, januari 06, 2009

Nyårshelgen och dagarna som varit

Kom ju på att jag har ju glömt att blogga om Nyårsafton och alla dagarna nu efter det.. jag har inte avlagt några nyårslöften.. men det hade jag tänkt att jag skulle göra nu här på bloggen för då har ni koll på att jag kanske håller mina löften =S hrm...känns som om jag lovar för mycket nu kanske...
Dagarna innan nyår jobbade jag och även på nyårsafton så vi bestämde oss för att fira nyår hemma i vår nya lägenhet här i Norrviken, Tomas son tror att vårat hus heter Norrviken, häromdagen försökte Tomas förklara för honom att området heter Norrviken inte huset... vi vet ännu inte om informationen har nått fram, men Tomas tror att han fick ihop det tillslut.
När jag kom hem från jobbet var det pyntat för partaj, glitter och girlanger.. jag och Tomas dotter gjorde varandra fina i håret med glitterspray och paljettklänningen åkte på. Under eftermiddagen mös vi med fika sittandes i soffan och tittade på Sunes Jul, har man inte sett Sunes Jul så har man missat något, helt klart en av de bästa julkalenderna som gjorts.Så kom kvällen och maten gjordes iordning, Tomas hade köpt en massa olika exotiska frukter, ost & kex och kvällens huvudrätt hummer!

Vi var så mätta efteråt så det orkades inte med någon efterrätt, istället blev det jordgubbar och champagne på tolvslaget!Så var det nu det här med nyårslöften...
1. Inget drickande av coca cola under veckorna (om det inte är något väldigt speciellt tillfälle)
2. Börja röra på mej mer, ut och få mer friskluft!
3. DRA NER PÅ MITT GODISÄTANDE!!!!
Ja det var väl de tre största punkterna... och dom måste faktiskt hållas!!!

På nyårsdagen bestämde vi oss för att gå på bio i Kista Centrum. Kl 12.00 gick En Tomte saga som jag är med och dubbar i. En fantastisk vacker film, som utspelar sej i Finland. Den går inte på alla biografer men får ni chansen att se den så gör det!

Godis är obligatoriskt på BIO

Lite bilder från filmen. Senare på eftermiddagen blev vi barnlösa och har nu ägnat några dagar att bara rå om varandra och varit lediga tillsammans bara vi två.. det behövs ibland!

Tomas som har varit lite mer hemma än vad jag har tog med mej på en rundvandring i området där vi bor, vi gick ner till sjön där det var fullt av folk som åkte skridskor... Vi åkte inte skridskor tack och lov (jag = bambi på hal is) utan höll oss till att försöka gå utan att halka istället..

18 minus grader är det kallaste vi har haft nu de senaste dagarna, OCH DET ÄR KALLT!! det känns som om att det blåser rakt igenom vår lägenhet, Tomas som aldrig fryser har även han suttit och huttrat under täcken och filtar.

Ja det ligger verkligen jätte fina villor här ute där vi bor... vill gärna bo kvar här ute när hyreskontraktet går ut..
Igår hade vi en heldag inne i stan, först gick vi på Bio och såg Australia där Nicole Kidman spelar huvudrollen. Såååå bra film, sevärd, och det är en film som man måste se på Bio!!

Efter bion tog vi oss en liten snack korg på Jensens beef house.. haha kolla in de olika storlekarna på glasen till ölen och cidern!
Kvällen fortsatte på Ballbreaker... ja vad kan jag säga... jag erkänner jag är en usel förlorare! Hatar att förlora, speciellt när den man spelar med fuskar! Håll med mej om att när man bowlar så MÅSTE man hålla sej utanför banan, man får inte övertrampa in på banan för då får man EGENTLIGEN inga poäng. Men min kära sambo tror mej inte.. suck, jag ska nog visa honom när vi spelar på en RIKTIG bowlingbana nästa gång.
Tack vare att vår bowlingbana strulade i en kvart var de väldigt gästvänliga på ballbreaker och erbjöd oss att prova på Golfsimulatorn som var super rolig! Sen fick vi spela biljard gratis oxå!=) Tack för det ballbreaker=)

Kvällen avslutades med tre CSI avsnitt innan vi båda däckade i vår kalla lägenhet..

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Ser bra ut i golfsimulatorn Emma - det är inte en dag för tidigt! Nu måste ni börja spela golf ni med! Vi ser fram emot att få spela med er!
*kram*