tisdag, januari 20, 2009

Inredning rum & form

Igår satt jag i skolbänken igen efter 5 år i arbetslivet. Det var spännande och jag kände mej en aning nervös när jag klev in genom skolans dörrar. Nu kommer alla mina måndagar och tisdagar spenderas i sal 107 fram till och med 31/3 då jag blir diplomerad inredare. Och förhoppningsvis kommer jag finna ämnet så intressant att jag vill plugga vidare, har hört att det finns utbildningar över hela världen, Italien Milano lockar men det lär väl stanna vid en dröm...
Vi startade direkt med färganalyser och färgpsykologi, väldigt intressant hur färger påverkar oss, men inget nytt som jag inte hört tidigare.
Idag har vi lärt oss om mönsteranalyser, nu kan jag själv designa en mönstertapet eller tex en matta, ska börja färglägga den i veckan.
Vi har en fantastisk lärare vid namn Birgitta, hon tillför sådan energi och hon sprudlar av glädje och vill lära oss allt hon kan, hon kan verkligen prata i timmar och jag försöker ta in allt hon berättar.
Nu har vi iallafall fått en hel inköpslista med saker vi måste ha för att kunna jobba som inredningsdesigner, och det är ingen kort lista det inte, inhandlade lite idag men de dyraste produkterna är kvar att införskaffa tills att jag får lön!

Skit kul är det iallafall och jag kan knappt vänta tills det blir måndag igen!

Inga kommentarer: