söndag, februari 08, 2009

Ibland saknar jag skoltiden


Tänk så bekymmerlöst allting var när man bodde hemma, ens enda inkomst var egentligen barnbidraget/Studiebidraget, och det räckte, det räckte långt. Jag och Marléne tyckte typ aldrig om skolmaten under gymnasiet(?) och gick därför ut och åt på resturang flera luncher i veckan, nu kan man ju se tillbaka på det och inse att det var ganska dumdristigt av oss, vi åt oss åtminstone mätta och det gick ingen vidare nöd på oss=)
Mitt lilla "gäng" vi bestod av 6 tjejer, Jag, Marléne, Camilla, Karin, Sarah & Jenny. Vi hade middagar, spakvällar, filmkvällar, massagekvällar,myskvällar, fikakvällar, solarie&bastukvällar... ja gud vet vad, ett tag satt vi och fikade på Coffie Corner typ varje dag efter skolan. Där satt killarna man var hemligt kär i. Där diskuterades det mesta i livet och vad visste vi om vad som väntade framöver, efter studenten.. typ ingenting!
Min cykel kan jag sakna ibland, cyklade inte vi väldigt mycket? På sommaren cyklade man in till stan.. mysigt faktiskt.
Karin & jag gör oss i ordning inför vad jag tror är en utgång, vi tyckte självklart att vi ägde dansgolvet all the time! Magtröjjan är inne i år..men den var nog inte det när bilden togs så jag ber om ursäkt för min klädsmak vid tillfället=)Studentbalen. jag och Marléne sparade pengar för att vi skulle åka utomlands efter studenten..
Jag är sur än i dag över att jag aldrig fixade håret bättre denna dag!
Några år senare, några år klokare sitter vi och pratar om gamla minnen.. Bäst är boken som skickades runt under den tiden vi umgicks, jag skrattade så att jag inte fick någon luft och tårarna sprutade när jag läste vad som hade skrivits.
Så mina kära "lilla gänget"vänner jag saknar er, och jag e så glad att vi fortfarande ses och har kul tillsammans!
Pussar & Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

i vår, när solen kan småvärma oss på balkongen, då är det här på bottenvåningen vi äter middag tillsammans, det ska jag se till :)

och du, apropå fika på coffee corner - minns du vår bröllopsdiskussion? :P