torsdag, februari 26, 2009

På Jobbet

Ja nu står jag på jobbet...får egentligen inte vara inne på internet..men det är inte en kotte här (?) konstigt nog..jätte fint har vi fått men tyvärr inga större kundflöden..
Så min morgon har varit extremt lugn, förutom när jag missade bussen imorse, vilket var helt osannolikt då jag var i tid enligt sl.se.. konstigt nog så visar tabellerna fel och är oense med varandra, enligt busstabellen på plats ska bussen komma en viss tid och enligt sl.se en annan..så jag var tillochmed vid busshållsplatsen innan bussen enligt sl.se skulle gå.. frustrerande! Men det kom en annan buss som då istället skulle ta mej till stuvsta stn. men missade tåget på håret.. typiskt! som tur var var jag på jobbet innan öppning ändå!

Så nu står jag här..ska ha lunch kl 13.45.. är tok hungrig, lagade extra mat igår till matlådan idag så jag ska äta en fantastisk köttfärssås med makaroner, jag längtar!

Idag har vi hunnit spekulera i melodifestivalen, rullat tummarna, löst korsordet och sodukon i metro, pratat med Louise som har erbjudit sin lägenhet till utlåns i en vecka, tack Louise! jag har oxå hunnit läsa tidningen people, och då menar jag verkligen läsa...brukar bara bläddra igenom annars, har hunnit prata med min chef Sara, varit nere på tvåan och hälsat på mina kära medarbetare, jag har haft en 2 kunder varav en jobbar här och den andra har jobbat här.. jag har kollat lägenheter på nätet, jag har redan kollat min mail 3 gånger och jag har läst allas bloggar som jag har länkade här på sidan... 6 timmar kvar..vad ska jag göra nu??

för er som läser nu, kom med roliga förslag eller utmaningar innan jag dör av tristess..har i oförsig med mej en ny bok som jag införskaffade inför Luleåresan förra veckan.. Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" kan ju fortsätta läsa den...

idag är jag rädd för att det blir många inlägg här på bloggen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har varit i samma sits som dig! Man pinar sig genom en jobbdag. Ett tips är att plugga. Man tar en jobbpärm och så lägger man sin bok i den. Eller om man inte vill plugga kan man ju ha en skvallertidning att bläddra i ;) Då ser det ut som man gör nått viktigt ;) haha. /Martina

Emma sa...

fasen va bra det ska jag görs nästa gång!!