onsdag, februari 18, 2009

Min vecka har varit fullspäckad

De senaste veckorna har gått i en rasande fart, har knappt hunnit stanna upp för att känna efter.. Idag är jag hemma.. kände mej en aning febrig igår, sov till kl 11 imorse så visst är det någonting som inte står rätt till. Nu ligger jag däckad i soffan.. som förövrigt är en röd (?) gräsligt ful skinnsoffa. Var på visning igår efter skolan.. ute på Lidingö, förhoppningsvis tackar alla före mej i kön nej så att jag får flytta in, men det vore väl för bra för att vara sant!
Vad har då hänt i mitt fantastiska liv den senaste tiden...

Förra veckan besökte vi nationalmuseumet här i Sthlm. Jag är inget större fan av museum men det var faktiskt ganska rogivande.. iallafall i en timma sen fick det vara bra faktiskt! Konsten tog aldeles för lång tid att ta sej egenom, hade önskat att det var mer att se på våningsplanet med saker från olika tidsepoker.
Vem hade trott att absolutvodka flaskan redan skulle hamna på museum? Och kolla in fotöljen.. observera konsummärket i bakgrunden.
En gammal brödrost, telefon och symaskin! kanske några av er minns?
Tvn, vilket årtal är denna apparaten ifrån? någon som vet?, dammsugaren är ju helt underbar..undrar hur tung den är!? skrivmaskinen har ju blivit lite retro igen!och det var väl inte allt för länge sedan den försvann...
museumet visade bla inredning från 1500-talet och även en massa konst.. tänk när man går runt och börjar analysera varje tavla.. blir lite jobbigt efter ett tag men jag gick med mina härliga klasskamrater Fanny och Erika så vi hade väldigt roligt oxå!
Så från museum till "nya" Caracola.. Vi hade rep dagar i Gävle förra veckan. Torsdag-lördag, mycket blev gjort, och nu tror vi Sara har väldigt koll på läget. Sara lär sej så jäkla snabbt, och vi har kommit på lite nya coola grejer som kanske inte märks så mycket för andra men gör det mer roligt för oss=)
Vi fick låna ZenZens lokaler under fredagen så vi passade på att repa i hela 9 timmar.. På kvällen väntade tacos uppdukat hemma hos min mamma och Göran sen blev det självklart utgång, först gick vi förbi Hangloose och hälsade på Emil. Tack för den goda drinken Emil=) Sen fick vi komma in gratis på Slick City tackvare en gammal vän, tack philip=)
På torsdagen när vi kom spelade Brynäs mot Linköping, och Brynäs fan som jag är tog med mej Sara och Emilie på matchen och min kära far fixade så att vi fick sjunga nationalsången... Den bästa nationalsången hittills fick vi höra vilket vi ödmjukt tackade för=)Just det=) vi träffade Alice på matchen, världens bästa Alice, har ju inte pratat med henne sedan hon kom med i Idol och oj vad hon har fått vara med om mycket! Och jag fick ge henne den efterlängtade STORA -GRATTIS- TILL- FRAMMGÅNGARNA -KRAMEN. Jag träffade henne på tunnelbanan i Sthlm när hon precis hade varit på sin andra audition, då sa hon att hon aldrig skulle komma med i programmet, och om hon skulle komma med så var det ju redan klart vem som skulle vinna! Anna! jag försäkrade henne om att så var inte fallet. och se, vips så stod hon i final och inte med anna!
Lördag begav vi oss hemmåt.. Alla hjärtansdag... Jag åkte hem till min ny vunna vän Sara som egentligen är en av Emilies bästa vänner, vi gjorde oss iordning och tog sen bussen till Tiffany och Malin, köpte pizza på vägen och hann precis till att Melodifestivalen skulle börja. Senare gick
vi ut på underbara bar och dansade och pratade till stängning!
Söndagen..uh..helt slut efter dagarna i gävle och utgången kvällen innan.. pluggade lite..landade i soffan men lyckan blev inte så långvarig då jag hade lovat att komma på Tom och Tiffanys spelning inne i Gamla stan. så det var bara att fixa till sej igen..
Sara når inte upp tillbankautomaten..haha jag är 1,69 det var knappt att jag nådde upp!
Reagge.. ny musikstil för mej egentligen..brukar inte lyssna på reagge men det var bra, riktigt bra! Sen hittade jag inte hem..mindre bra var inte hemma förän efter midnatt, jävla SL!

Inga kommentarer: