lördag, februari 07, 2009

Studiebesök & Möbelmässan



Idag har jag besökt möbelmässan som hålls i Älvsjö. Jag gick runt i över två timmar och fick med mej en hel del broschyrer och kataloger hem.

Tips för er som tänkt att gå på mässan för första gången (gör inte de misstagen jag gjorde):
* Ta på dej sköna skor (jag hade klackar inte att rekomendera)
* Ha bra kläder i form av behagliga kläder som är bra när det är dålig luft och varmt och en jacka som du BÖR hänga in i någon av mässans bemannade garderober! (jag gick och bar på min jacka, mössa, vantar & halsduk)
*Ta med dej en rullväska, typ mindre resväska, många vana mässbesökare gick runt med rullväska för att slippa bära runt på alla kataloger som man tar. (jag fick en tygpåse av en snäll dam som stod i en monter, tungt att bära efter ett tag men ändå en bra lösning)
*Ta med dej dryck och något snacks, man blir snurrig av att gå länge i lokalerna, man kan lätt bli trött och tappa fokus. (efter en och en halv timma hittade jag lyckligtvis pressbyrån(?) och köpte coca cola, banan och lite choklad)
*Det tar längre tid än vad man tror (jag trodde en timma)
*Man kan handla till riktigt bra pris på mässan så fyll plånkan (jag = eko i plånboken)
Ja så nu vet jag iallafall hur jag ska bete mig nästa år..

Många designers ställde ut sina kreaktioner.. för er som tänker göra om i badrummet hemma kan jag tipsa om att gå in på http://www.cellier.se/ helt fantastiska grejjer till badrummet, ska definitivt använda något av det när jag inreder badrum under min studietid på medborgarskolan. Tyvärr fick man inte fota inne på mässan, vilket var synd för att det var så många grejjer som var fantastiska!

I tisdags var vår inredingsklass på studiebesök runt om i stan, vi fick besöka en möbeltapetserare, där fick vi veta mer om hur man gör och klär om möbler, väldigt intressant faktiskt! Vi begav oss sen till My window på Karlavägen där vi tittade på olika förslag till att inreda ett fönster, tycks kanske vara en petites men det är en viktig detalj.
Vi besökte oxå SMEG och fann detta:
Diskbänk där du kan dra för slasken, åh så bra, slipper man se skiten=)
Dessa fantastiska kyl och frysar i olika färger, finns i randigt oxå!
Fin dukning inne på en inredningsbutik oxå på Karlavägen, allt inne i butiken är vitt!
Samma butik som ovan.
Sen måste jag bara visa en sak som jag är väldigt stolt över, jag har lärt mej att rita en soffa och se så fint resultatet blev=)
Nää nu ska jag ladda inför schlagern ikväll!

Inga kommentarer: