lördag, februari 20, 2010

Akuten i natt.

Har nyss vaknat! Mamma och Göran körde ner från Gävle till
Stockholm igårkväll, de hade med sig en stor matkasse med godsaker,
och pizza, jag fick i mej lite pizza innan jag gick o la mig igen!
Jag kontaktade rådgivningen vid halv tio för då hade värken kring
bröstet blivit värre.. Så från kl 22.30 satt vi på Akuten på St
Görans sjukhus! Fick göra alla möjliga test, kolla om jag hade
astma, det togs EKG och blodprover! Man ville säkerställa att jag
inte fått muskelinfektion kring hjärtat eller blodpropp i lungan, det
sist nämnda är tydligen rätt vanligt hos yngre tjejer.. Men tack och
lov var det inget av det! Men lunginflammation... Jag berättade ju
tidigare att de mätte 27 i sänkan i torsdags, igår låg den på 113!
Så doktorn sjukskrev mej.. I 10 dagar! Skämtar du eller? 10 dagar??
Utbrister jag, jag trodde 3 Max 5! NEJ detta är inte att leka med, har
fått stränga order om att ligga hemma! Jaha..jaja..skönt ändå att
jag nu vet vad det är iallafall!
Jag och sängen kommer ju vara bästa vänner en tid fram över, snacka om liggsår . se
Nä nu har jag överansträngt mej tillräckligt, måste vila..
Puss o god natt

4 kommentarer:

Linda sa...

Krya, krya!!

camilla sa...

ojoj, kära vän! det där låter inget vidare, men som sagt - du och sängen i 10 dagar måste ju leda till en förbättring kan jag tycka. jag ringer dig imorgon och kollar hur du mår!

Jessica sa...

Stackare! Krya på dig och ta hand om dig <3

Britt-Marie sa...

Lunginflammation är inte att leka med, 10 dagar låter som det minsta...så i allsindar vännen! Lova ta det lugnt nu, du ska inte göra NÅGOT annat än kurera dig närmaste tiden, BARA tänka på dig och din hälsa!
*stor kryapådigkram*