onsdag, februari 24, 2010

På bättringsvägen.

I måndags var det dax igen.. Jag var yr, ni vet hur man kan må när
man kommer hem sent en utekväll och man kanske har fått i sig lite
för mycket att dricka! Jag kände mej rent ut sagt full, riktigt full!
Det gick bara runt runt i huvudet och oj vad jag mådde illa! Givetvis
hade jag ju inte druckigt något, jag hade ju legat i sängen sedan
torsdagseftermiddag. Så... Efter ett samtal med doktorn satte jag mej
i en taxi iväg till St Görans igen! Helst av allt hade jag bara velat
vara hemma.. Gillar inte sjukhus, är trött på att vara sjuk!
När jag kommer in väntar en sjuksköterska på mej (???) var det så
farligt? Fick en säng och eftersom det var fullt på sjukhuset denna
dag fick jag ligga ute i korridoren! Det springer läkare kors och
tvärs, vi är flera som fått korridorplatser. Tar jag inte upp
någons plats undrar jag, "-ligg ner" uppmanas jag av en sköterska!
Jaha jag gör som hon säger! Jag ligger och försöker försvinna in i
jackan som jag så fint har som filt över mig och hoppas på att den
gulliga yngre doktorn som går förbi lite då och då INTE kommer fram
och ska hjälpa mig!
Man känner ju sej inte så jätte attraktiv när man är sjuk haha
Nämen då kommer en söt läkarstudent istället, jaaa men så
roligt!!!
Han gör en massa balanstest utan resultat, jag får ta nytt blodprov
och efter 4 timmar satt jag i en taxi påväg hem igen! Vet fortfarande
inte vad min yrsel beror på, inte läkarna heller..,
På kvällen kom min älskade pappa och hämtade mig så nu ligger jag
i mammas soffa hemma i Gävle, skönt att vara hemma och bli ompysslad:)
Sover mest men känner att jag är på bättringsväg... Vågar man
ropa hej än?
Det är rejält med snö här i Gävle! Och vet ni vad jag helst av
allt skulle vilja göra nu?
hoppa ut i snön och göra en snöängel! Men men det får bli en
annangång:)

Inga kommentarer: