söndag, maj 17, 2009

Två dagar i helsingborg

En liten mini weekend till min bästa föredetta caracolakompis!
Vi tog flera bilder och konstaterade att ingen blev bra..men dom känns faktiskt heelt oki såhär i efterhand..
det var värt varenda sittsår och ben-rygg- ont på den sammanlagda 14 timmars bussresan. jag har bjudits på show, god mat, en promenad genom Helsingborg, en fika stund nere i hamnen och två trevliga dagar med Liza.
Patrik som Liza är inneboende hos sjöng "Tårar från himlen"..inget öga var torrt kan jag lova!
haha ja Patrik du fick vara med på många bilder du..men Liza stod ju aldrig still!
Tyvärr har jag inte införskaffat mej en riktig kamera än så ni får stå ut med mobilkamera bilder. Disco numret som är mitt i showen är fantastiskt och Liza är sååå snygg i sin oranga klänning och superlockiga hår. Alex sånginsatser är helt galet bra och man ville liksom aldrig att det skulle ta slut!
Under lördagskvällen fick jag mat och dryck vid ett ensamt litet bord mitt i salongen.. Håkan serverade mej och vakten gav en vänskaplig klapp på axeln lite då och då.. okej okej jag måste erkänna att det kändes liiiiite ensamt att sitta där själv.. man blev enormt påmind om att man var singel..dom där "undra varför hon sitter själv" blickarna från de andra borden kändes väldigt påträngande. Så kom det där grabbgänget.. det typiska..men kom och sitt med oss, du kan ju inte sitta här själv! Vi är jätte trevliga, du kommer inte att ångra dej! Nehe..jag ångrar inte sällskapet det var trevligt emellan numren..Jag blev uppbjuden på den lilla balkongen och såg faktiskt väldigt bra...men grabbar..jag tvingade dom att vara tyst på vissa låtar!


Queen medleyt som utger finalen är helt (förlåt petra kusin..jag vet att jag missbrukar fantastiskt men det var det!) fantastiskt bra och även här är Liza snyggast av alla! Åh glömde en sak..ibörjan av kvällen får publiken ha en liten önskestund på låtar sen kommer Liza och sjunger "Get here" jag var tvungen att titta ner i min förrätt för att inte börja gråta, det var så fint och hon berörde..
Jag har ju haft djursällskap i helgen oxå, två katter molly och mimmi och hunden.. (som jag nu inte minns namnet på naturligtvis) jag och mimmi tog en liten vilostund på soffan under lördags eftermiddagen, det var mysigt=)
tack för en jätte rolig helg!

2 kommentarer:

Liza sa...

hahaha!!! Du kan inte mena att korten på oss längst upp på sidan är okej?? Men jag bjuder på de! Är så glad att du kom!! =)

Emma sa...

haha dom var väl okej! du var okej..jag bjuder på att jag ser konstig ut!=)