söndag, maj 31, 2009

Varför är jag så rädd att prata engelska???



Idag ringde en kund och ville boka tid och mina läppar klistrar ihop sej och ut kommer geggamojja till ord.. helt plötsligt förstår jag knappt och kan inga ord, jag tappar allt! Jag blir tok nervös och vet inte hur jag ska göra.. "Can you hold just a minute..Im just going to check with my kollega (?)" Och jag var super trevlig, hon var jätte nöjd med mitt svar, så kom sara till undsättning och hjälpte mej med samtalet. Grejjen e att jag kan visst engelska men eftersom jag inte pratar det så ofta..och när jag väl pratar så har jag aldrig pratat frisör termer bara vanliga fraser..så nu är jag så rädd att det ska bli fel...suck..ska börja prata engelska med mej själv här hemma tror jag! Bara för att öva upp mej=)


Annars var det en lugn dag på jobbet! Det var min första dag ensam och jag gillar verkligen dom jag jobbar tillsammans med.

Ikväll har det partajats, Gittan som är Emilies svärmor fyllde 50 år och det var ett riktigt stort firande med massor av gäster, mat, dryck och uppdrag under hela kvällen!

Imorgon ska jag dubba i stort sett hela dagen, jag är inte ledig förän nästa lördag...bockar av en dag i taget... På min lediga dag hoppas jag att det regnar så att jag kan ligga inne hela dagen..ska stänga av telefonen och bara äta god mat!


För er som vill smygtitta kan man nu kolla in Caracolas blogg är på blogspot.com, den kommer starta på måndag egentligen, men en liten förhandsvisning finns att se här:

Inga kommentarer: