söndag, juli 05, 2009

I fredags & i lördags

Jag har haft två helt fantastiskt roliga dagar med underbara vänner och några andra personer som dök upp på vägen!

I fredags efter jobbet kom Frida till salongen och gjorde mej sällskap medans gulliga Thoran fixade mitt hår. Det var såå roligt att träffa henne igen, samtidigt som det var lite konstigt vi har ju inte setts på ett halv år liksom. Vi har känt varandra i 5år och gått igenom ganska mycket tillsammans, hon känns lite som en lilla syster och nu är hon tillbaka i Sverige igen=)

kl åtta mötte vi upp Emilie, Sara, Tiffany, Elin & Camilla på Vapiano inne i Gamla Stan där vi åt jätte god mat och drack vin. Emilie som fyllt år fick presenter och självklart hyllad med en grattissång=)
Efter Vapiano blev vi nerbjudna till Snaps på Medborgarplatsen där vi alla 7 kom in gratis (tack fredrik) och det fortsattes att drickas lite mera vin tillsammans med Fredrik och hans vän Patrik!
Eftersom det var Emilies födelsedagsfirande fick hon bestämma vart vi skulle ta vägen under kvällen och efter vi varit på snaps tog vi taxi ner till stureplan och gick in på Solidaritet... Jag och Sara blev inte långvariga, jag hade jobbat och var trött och sara skulle jobba morgonen därpå så det blev bussen hem vid kl 2 och somnade gott hemma 1 timme efter..

Kl 11.50 på lördagsmorgonen ringer jag Emilie och möts av ett HEEEEEEJ i en för mej alldeles för hög tonart, det klingade inte skönt huvudet, haha. Vi bestämde att vi skulle mötas upp och luncha inne stan kl 14.oo så det var bara till att hoppa in i duschen, slänga på sej lite kläder och ta bussen in till stan igen!


AAAAH vi bestämde oss för att ta en promenad till slussen från Åhléns och precis när vi har gått över bron känner jag ett splasch på mitt knä... jag tittar långsamt ner och ser en snorkråka!! EN JÄTTE SNORKRÅKA!! AAAH vad äckligt, jag sa lugnt till Emilie att jag hade en snorkråka på knät.. "Men torka bort den då" Hallå den var ju inte min, jag tänker ju inte ta bort någon annans snor från mitt knä. jag strök knät längs husväggen så var den borta! Varför tog vi inte en bild? haha usch!!!
Jag som hade lockat håret och allt..det var ju till förgäves då himlen öppnade sej under eftermiddagen då vi mötte upp Sara för att åka på Reaggefestivalen som höll till i vinterviken! vi var helt genomblöta och väl framme så slutade det att regna...sååå typiskt!
Tiffany och Tom e ju med i det assköna bandet rebeljuth (stavas det så?)
Så dom sist i gamla stan på engelen i vintras! Det var jätte härlig stämning på den lilla "ängen" och solen tittade fram igen...och jag måste erkänna Tiffany du har rätt jag förstår att alla gillar Oscar, han e helskön att titta på på scenen!
Jag och Emilie bestämde oss för att gå ut igen kvällen till ära, vi stannade till vid en pizzeria på vägen hem från festivalen och åt oss mätta innan vi piffade till oss och bytte om!
Vi tog oss till ett nytt favoritställe "Ett litet hak" och tog ett varsit glas vitt och fick sällskap och en djupkonversation med bartendern innan vi gick vidare för att möta upp några av mina jobbarkompisar!
Tack för två roliga dagar!
Puss & Kram

Inga kommentarer: