måndag, januari 11, 2010

lite sjuk.



Eller ja inte så lite sjuk heller! idag blev jag beodrad av alla på jobbet att stanna hemma imorgon! Jag har trotsat min förkylning i 3 veckor nu, genom att jobba, jobba och jobbat lite till, fast jag egentligen borde ha varit hemma och kurerat mig! Min hosta tar knäcken på mej och gör dessutom alla i min närhet smärre döva...idag har jag dessutom känt mej sämre, nu börjar halsen göra ont också..typiskt!

Så idag tog jag mej i kragen och ringde till vårdcentralen... samtalet löd som följande:

-ja hej, jag har varit förkyld i över tre veckor, har slem hosta och ja.. (resten av mina symtom vill ni inte veta, jag lovar)
- jaha?! ditt personnr.
Jag ger henne mitt personnr och förklarar samtidigt att jag inte ännu står skriven där jag bor i dag pga att jag inte hunnit adressändrat.. kvinnan svarar.
-Men du står ju registrerad i Råsunda?!
Jag förklarar att jag har bott där tidigare men att det var några år sedan (då förstår ni hur ofta jag besöker läkaren) men att jag i stort sett bor granne med vårdcentralen jag ringer till nu!
-Jaha?? men du står skriven i Farsta?
- Ja just det, jag sa just att jag inte hunnit adressändra!
-Jaha (igen??) och vart bor du nu då?
jag berättar vart jag bor.
En suck löper genom andra sidan luren..
- Ja men vi har ju ingen tid idag!
- Nej jag är inte intresserad av att komma idag heller, jag kommer gärna imorgon om det går bra, svarar jag!
- Jaha! men då får du väl komma imorgon kl 10 då!
- Tack va snällt!

YEEEESSSS!!! jag fick tid, smärtfritt och jätte trevligt!

efter jobbet idag besökte jag min ica-butik precis där jag bor, nu har jag bunkrat upp med en massa mat och en massa frukt, det är nog bra att äta en massa c-vitaminer när man är sjuk, inbillar jag mig iallafall!
och mycket sömn behövs.. så nu säger jag god natt!

1 kommentar:

Erica sa...

Krya på dig gumman!!Puss