söndag, januari 10, 2010

ska försöka att inte vara sarkastisk!

kvällen började med att jag och Emilie var hemma hos mej.
Vi lagade först lite mat, Kyckling med ris och grönsaker, jätte gott faktiskt..har tröttnat lite på kyckling men det blev en perfekt middag!
Efter vi ätit började vi piffa hår och smink, vad ska jag ha på mej??? den ständiga frågan.. klädombyten, kläder slängda över hela lägenheten, musiken på hög volym, locktång som byts till plattång, vi konstaterar än en gång att volumaster är det bästa som uppfunnits!
precis innan vi ska åka kom vi på att vi inte hunnit dricka något, jag blandar till en drink åt mej själv men Emilie ville ta två shot´s (?) det ser ju JÄTTE gott ut ;P

jag som lovade mej själv att ta en massa bilder under kvällen...det blev inte så många.. men bättre än inga alls=)
Camilla & Sara
Emilie & jag
Emilie & Erica
jag & Erica
Tiffany & Elin
Vår gulliga bartender bjöd på de goda oliverna och en snacks-blandning.

Vi stod på listan in till Sturecompaniet kvällen till ära...

vart ska jag börja?
Det är så otroligt härligt att vara bland människor som gillar andra människor, tillexempel när man står i kö, eller förlåt när man tränger sig i en klunga för att få hänga in sin jacka och den som står först i luckan och lyckats hänga in sin jacka ska ta sej ut igen och börjar skrika och skälla ut en kille i klungan för att han råkar hamna framför en tjej som stod "före" honom i klungan, killen börjar skrika tillbaka, någon i vårat gäng försöker lugna ner tjejen och säger att det gör ingenting. Detta utlopp slutar med att tjejen skriker att killen är totalt dum i huvudet!
Vi stod 30 minuter i kö och jag var den ända som fick hänga in min jacka. Camilla, Elin & Sara stod kvar ytterligare i 20 minuter för att få hänga in sina.

På dansgolvet:
Erika är min nya idol!!! En kille tränger sig igenom vår lilla "ring" där vi står och dansar för att ta sej fram till Erika. Samma sekund som killen tänker lägga armarna omkring henne gör hon någon typ utav självförsvars move och ber honom backa, killen blev nog skiträdd för han försvann fortare än kvickt haha

På tjejtoaletten:
Jag och Emilie står i kön till toaletten och hamnar på en toalett som visar sig vara trasig, jag talar om detta för hon som står näst i kö... oooops jag tilltalade henne, what?? kan man verkligen göra så...jag fick en liten sån blick iallafall! Hon vänder sig om till hon som i sin tur står bakom henne i kön och välkomnar med en fin gest att hon får gå före i kön och att den toaletten vi kommer ut från nu är ledig!

man får verkligen den här familjära känslan när man är där, man kan dansa utan att få en armbåge i ryggen eller få arga blickar som tränger igenom utav tjejerna runt omkring. Fotografen på stället måste verkligen böna och be om att få ta en liten bild på de få tjejer som är på dansgolvet, ingen vill egentligen vara med på bild. Och INGEN går in dagen efter och kollar om man hamnat på förstasidan på webbsidan.

Så börjar det närma sej hemgång för oss... vi ställer oss återigen i den här klungan av människor, denna gången för att hämta ut våra jackor! Killen framför mej är rätt full, men inte otrevlig på något sätt, han säger något till en utav tjejerna som pratar i telefon samtidigt som hon är påväg ut ur klungan, och hon ger honom värsta avhyvlingen "-Asså, Vem fan tror du att du är?" och fortsätter sen bort helt oberört och tar på sej jackan och går!

Vi pratar ju givetvis om allt vi varit med om under kvällen på vägen bort till Magenta och den roligaste kommentaren kom från Camilla: "-Jag tänkte, men vad har hon ätit till frukost som är så arg?"

Tänk va tråkigt det hade varit om det fanns en uppstyrd kö till både toaletten och garderoben, onödigt att det ska gå så mycket smidigare liksom.
Och tänk om alla som varit där hade varit trevliga..hur hade man betett sig då liksom?

Tack för en underbar (Och nu är jag inte sarkastisk) kväll flickor! Vilken tur att vi hade varandra=)

Puss & Kram



1 kommentar:

Anonym sa...

haha det var det absolut roligaste inlägget ja läst, o tack för att ja e din n ya idol hah jag kan lära dig några själförsvarsmoves nästa gång=)puss erica