fredag, januari 01, 2010

Mitt 2009.

(klicka på bilden för att göra den större)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja en massa! bla:

jag e ju så jävulskt höjdrädd men tog mej upp på 8 meters höjd och gick på en planka. STOLT? JAPP! Det var under min kusin Saras möhippa, alla klarade det utom Sara hon är som jag lika höjdrädd och hon e envis som få, men jag gav mej fan på att göra det! Det var förövrigt min första möhippa någonsin =)
Sen sjöng jag på det vackra bröllopet och grät floder!

2. Höll du några av dina nyårslöften? både ja och nej... träningen gick ju inge vidare å andra sidan så slog mitt andra nyårslöfte in... att må bra=)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp Marléne födde Nova och min lill kusin Petra fick söta Isabel.
4. Dog någon som stod dig nära? Nej. Tack och lov.
5. Vilka länder besökte du? Grekland-Kreta, Spanien- Gran Canaria
Mamma, jag & mammas vännina Britta åkte i våras till Gran Canaria för att hälsa på min underbara syster som jobbar som showartist på Fritidsresors Blue Village. Det bjöds på en massa shower och det var härligt att äntligen få träffa sin lilla syster igen efter ett antal månader ifrån varandra!
I september bestämde jag och Emilie oss för att ta en sista minuten och det blev till Kreta. Vi hade en jätte mysig vecka med mycket vila! Och det behövdes verkligen inför hösten!

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?Ja, jag vill stå på scenen mer under 2010, är inte människa annars!

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? jag e ju urkass på datum så jag lär nog inte minnas något haha

8. Vad var din största framgång 2009? Självinsikter under början av året och som sedan ledde till att jag träffade alla mina "nya" och gamla vänner igen, Älskar er!

9. Största misstaget? Oj säkert många...men annars lär man ju sej inget! Men har nog inte gjort något STORT misstag!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara förkylningar och sånt.

11. Bästa köpet? min kamera och definitivt min iPhone

12. Vad spenderade du mest pengar på? hrm... kläder... och mat!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det var mycket under år 2009 som gjorde mej riktigt glad=)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? "I gotta feeling"- Black eyed peas (vår Kreta låt) Gloria- carola (Patrik och jag sjöng den jämt på fester men bytte ut Gloria mot Brita Björs (?) ) I wanna dance with somebody- spelades hööögt och kommer fortsättas att spelas högt på alla Emilie & Emma fester!

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och faktiskt!

16. Vad önskar du att du gjort mer? Hunnit med lite mer...

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Inget..

18. Hur tillbringade du julen? I Gävle hos mor & far

19. Blev du kär i år? Mmh. njee

20. Favoritprogram på TV? haha Ullared kanske

21. Bästa boken du läste i år? läser sällan, men jag plöjde egenom Denice Rudbergs böcker "Tillsammans" alla delar under Kreta vistelsen.

22. Största musikaliska upptäckten? konstigt nog Rihanna...och jag menar att det är konstigt att jag inte uppskattade hennes musik tidigare!

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? haha en synundersökning av Patrik=) och jag önskade faktiskt frukost på sängen och att man skulle komma och sjunga för mej, det var nog den bästa presenten!

25. Något du önskade dig men inte fick? nje jag blev glad för det jag fick!

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Var hemma i Gävle, åt en trerätters med familj och vänner, kvällen slutade med utgång på Goya!

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Japp=)

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? vilken fråga.!

29. Vad fick dig att må bra? Mina fantastiska vänner både nyvunna och gamla.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? haha ingen aning, vem har hittat på dom här frågorna?

31. Vem saknade du? min familj

32. De bästa nya människorna du träffade? Ingen nämnd, ingen glömd!
MEN jag är otroligt glad över att ha Sara som vän, så om jag måste välja en så väljer jag Sara!


Välkommen 2010!

1 kommentar:

Sara sa...

SÖTO!! Otroligt glad att ha dig som vän också :D