tisdag, oktober 14, 2008

"Du har glitter i rösten"

Idag har jag varit och dubbat min andra film i raden. Filmen ska redan vara klar nästa vecka och kommer på bio under december. En jätte vacker julsaga som ursprungligen är finsk. Jag har ju dubbat tecknat förrut så detta var lite svårare då det var "levande" skådespelare. Min karaktär Ada kommer i slutet av filmen då hon har växt upp. Det finns en mini Ada oxå men det är nog ett barn som dubbar henne...
Min karraktär andades väligt mycket, skrattade,fnissade, grät, pussade, snörvlade och harklade sej... jag kan säga att det är liiite svårt att göra allt detta på beställning, men det gick=)
Jag fick sånna lovord av regisören, det var kul! Han trodde inte på att jag "bara" dubbat en gång tidigare för att jag var så proffsig.. hehe och jag sa lite försynt att han inte behövde överdriva och frågade hur jag skulle gå tillväga om jag ville dubba mer, "-En sån som du kan alltid få jobb" sen presenterade han mej för hans kollega och sa att jag hade glitter i rösten.. haha ja men det är kul med positiv respons, lite komplimanger! Så jag gick hem med ett leende på läpparna och hoppas på att jag får dubba fler filmer framöver!

kl 16.30 idag presenteras bidragen till MF-09!

2 kommentarer:

Anonym sa...

KUL! Men vad är det för julsaga, men det är säkert lite hemligt än... KRAM

Britt-Marie sa...

Och hur gick det med Melodifestivalsbidragen? Fanns det något intressant med i den utvalda skaran?
*kram*