måndag, oktober 13, 2008

Gävle i helgen

Vi tog tåget upp till Gävle i fredags... Vår bil gick sönder i torsdags när Tomas lämnade barnen på skola och dagis!
Fredagskvällen spenderade vi hemma hos mamma och Göran som bjöd på väldigt god fisk med hemmagjord potatissallad! Självklart hann vi se Alice i Idol samtidigat som vi åt efterrätt bestående av Vaniljglass & uppvärmd körsbärssylt.. det kanske låter jätte konstigt men det var oerhört gott! Vi satt och pratade och lyssnade på Görans alla skivor fram till kl halv ett, sen blev vi alldeles för trötta och gick och la oss! Morgonen därpå när vi vaknade satt mamma redan med pärmen vid köksbordet som jag lämnat över när vi kom kvällen innan. Vi åkte senare in till stan för att hitta något på MQ till kvällen och jag insisterade på att få gå och köpa lite godis...
Lördag lunch åt vi hemma hos pappa, han bjöd på grekiskpytt, också jätte gott! Potatisklyftor, morötter, paprika, marineradfläskfile, rödlök och feta ost in i ugnen. och med italiensk vitlökssås till det.. mums!

Pappa hade fixat skjuts till Gavlerinken, Brynäs-Södertälje, det manliga testosteronet flödade runt arenan. Vi bjöds på dricka och tilltugg mellan varje period. Och för er som missade matchen kan jag berätta att Brynäs vann med 1-0! JUBEL!!! Efter matchen åkte vi och pappas två kollegor med sällskap till Interpol för att äta middag, som tur var för gubbarna i gänget så sändes råsunda matchen mellan sverige och portugal på tv. Vi fick vänta i 50 minuter innan vi fick in förrätten.. förrätten kunde ínte hurras över, men den slank ner med tanke på att vi alla vid det laget var väldigt hungriga.. 20minuter senare fick vi in varmrätten... Jag hade beställt Chevregratinerad fläskfile, Min fläskfile var så överkokt eller nått så att varje tugga var tvungen att tuggas minst 120 ggr innan den åkte ner. Jag bad om att få en ny, de tog min tallrik och bad om ursäkt, 10 minuter senare kommer de in med samma kött, fast denna gången hade de hällt lite sås på.. så att det inte skulle bli så torrt... DET VAR TORRT ÄNDÅ!! Tomas, pappa och två andra var inte heller helt nöjda med deras beställning... ÄT INTE PÅ INTERPOL I GÄVLE SKULLE JA VILJA FÖRESLÅ!

Sportkvällen fortsatte med några matcher i biljard, jag och pappa vann med 5-1 , tomas kom in som hjälp i slutet dock!

ja pappa såhär blev bilden.. ganska bra va?

Söndag morgon, eller förlåt, söndag rund lunchtid, närmare bestämt kl 11.45 vaknade vi till liv. Så länge har vi nog inte sovit på.. ja hur länge som helst..

Vi avslutade vårt Gävlebesök med att titta förbi hos min kära vän Camilla, som precis har flyttat från sin lilla etta till en stor tvåa på Brynäs! Hon hade fått det jätte fint! Det bjöds på kladdkaka med fruktsallad som var jätte god, till det serverades kaffe och te.

Imorgon presenteras bidragen till MF 2009... lite nervös!

1 kommentar:

Liza sa...

Lycka till! Håller tummarna för er!
Puss =)