onsdag, oktober 15, 2008

Jag vet, ni har ringt...

Alla ringde igår.. jag stängde av ljudet och bestämde mej för att inte svara, svarar senare, någon annan dag.. Förlåt!
Ska jag vara glad eller ledsen.. vet inte! Blandade känslor just nu.. Vi var inte ens med bland de 116 bästa bidragen!
Men det finns väl en mening med allt här i livet.. kanske behöver vi vila ett år, ingen av oss har ju varit så peppad på jobbet de senaste månaderna. Kanske finns det en mening med att vi ska få ta oss ur ett sammarbete i lugn och ro som inte har fungerat på väldigt lång tid.
Jag har inte haft ett "normalt" liv sedan jag började Caracola, År 2009 kanske blir mitt "normalaste" år på väldigt länge.. kanske ser jag till och med fram emot det!
Men ärligt talat så är vi fruktansvärt besvikna och luften har liksom runnit ur... det blev liksom sista droppen!


En viktig tanke:
Jag har/har haft ett jobb som ser ut ungefär så här (på både gott och ont):
2005:
Caracola bildades, den roligaste tiden i mitt liv, jag fick ett jobb där jag fick göra det jag älskade som mest, sjunga och stå på scenen för att underhålla. Vi åkte runt på köpcentrum sjöng covers, schlagers och allt möjligt vi hann oxå med schlagerturnén, Stjärnskott, släppte vår första singel "Bang en boomerang", Semester Expressen, Joker, Idrestjärnan, modevisningar, Centrum festen, något företagsevent och julstjärnan, Vi jobbade hela året och slet även med vanliga jobb/skola på sidan av.. var nog ledig 2 veckor på hela året.
Vi fick även skivkontrakt i slutet av året! och bytte ut en medlem i gruppen för fjärde gången vilket innebar att man självklart också hittar tid till att repa in gammal och ny reportuar med ny medlem varje gång under detta år.
2006:
Emilie har kommit in i gruppen för att stanna. Turbulent år för mej.. jag saknade Liza väldigt mycket ett bra tag. Kände mej inte riktigt med i gruppen längre, kände att jag inte hade så mycket gemensamt med Frida eller Emilie ett tag, som senare har visat sej gjort oss mycket starkare tillsammans. Längtade mycket hem till Gävle fast jag samtidigt inte gjorde det då jag ville vara kvar och se om jag kunde "lyckas" i storstaden. Vi släppte vår första singel med skivbolaget "överallt" Vi var återigen husband på Schlagerturnén, gjorde en massa promotion, stjärnskottturnén, spelade in vårt första album samtidigt som en promotionturné (14 låtar på 10 dagar) Jokerturnén, släppte vårt första album, åkte till Turkiet och blev mottagna som om vi vore tok kändisar i sverige(?) höll en 20 minutersshow för 60 miljoner tv-tittare, åkte hem och gjorde promotion igen, Idrestjärnan, centrumfesten och självklart julshower på köpcentrum, samt andra ströjobb.. och mitt vanliga jobb på Lingman & Co detta år, var jag nog ledig ännu mindre än 2005.2007: Ja egentligen hände det inget nytt detta år, vi var på samma turnér som tidigare, i år var vi dock gästartister mer än husband och fler jobb väntade än tidigare.
Vi sålde vårat album, spelade om alla låtar till engelska istället och släppte albumet igen fast på engelska, skivbolaget skulle sats på utlandet.. i o försej det sa dom redan året innan, Japan tyckte tydligen om svenska låtar.. Vi har fortfarande inte sett något av japan..eller något annat land för den delen. Detta år skickade vi in Smiling in Love till MF-08 och kom med.. Vi startade vårat sammarbete med bokningbolaget 2 entertain och fick bla göra julgalan i Västerås. Vi fortsatte att knega på våra andra jobb...
2008: Året är ännu inte slut, men oj vad vi har fått uppleva mycket.
Rep och möten inför Melodifestivalen, presskonferanser, intervjuer i tv, radio och tidningar, sjöng oss vidare till andra chansen i melodifestivalen, åkte på en massa promotion undervåren och försommaren, var med i reportage, visade badmode, sjöng för prinsessan Madeleine, bingolotto, nyhetsmorgon, sommarkrysset, en sommarturné som inte gick av hackor, träffa alla fans som röstade på oss, invigningar, tråkiga(förlåt)kändisfester... listan kan göras lång!







Vi ska göra julgalan i Västerås i år igen, det ska faktiskt bli roligt! Nu satsar vi på de jobb som vi tycker är roliga, där vi får göra vad vi själva vill, vi måste utvecklas vidare.. just nu står vi och stampar med samma låtar som vi släppte för tre somrar sedan, sen får tiden utvisa vår framtid!
I januari sa vi upp oss från våra "normala" jobb för att klara av denna resa.. vi har mer än 105 jobb inbokade i år och hittils av vi klarat av ca 90 av dom med bravur..
2009:
Kanske får jag mer tid över till familj, släkt och vänner! Och vet ni vad, jag längtar...

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Är ledsen för er skull, för jag vet hur mycket ni älskar det ni gör! Men det är klart att det kommer nya tider för var och en av er och för Caracola!

Är glad över att du får mer och annan tid för annat och andra!

*kraaaaaaaaaaaam*

Liza sa...

Det kommer att gå fantastiskt för er ändå. Det lovar jag. Närhelst du eller ni för den delen skulle vilja vila upp dig så står alltid min dörr öppen. Ett par dagar i Helsingborg är inte fy skam... Puss och kram på dig!